Àrea Internacional

Presència internacional i projectes

L’entitat, guiada pel seu compromís de millora de la qualitat de vida de les persones amb discapacitat intel·lectual i del desenvolupament, intel·ligència límit, malaltia mental i les seves famílies, segueix amb atenció les evolucions de l’entorn europeu en relació amb aquesta comesa, tant en l’àmbit de les Institucions Europees com d’aquells fòrums des d’on es treballa per a la defensa dels interessos de les persones que atenem.

Així, la presència institucional de Fundació Astres a Europa, com a tal i/o en representació de l’interès de les persones amb qui treballem, es materialitza en les següents plataformes:

EASPD

European Association of Service Providers for persons with Disabilities

L’Associació Europea de Proveïdors de Serveis per a persones amb discapacitat és una ONG sense ànim de lucre en el sector de la discapacitat, promou les perspectives de més de 17.000 serveis socials i les seves associacions paraigües. Hi ha més de 80 milions de persones amb discapacitat a tot Europa.

El principal objectiu de la EASPD és promoure la igualtat d’oportunitats per a les persones amb discapacitat a través de sistemes de serveis eficaços i d’alta qualitat.

Fundació Astres és membre de l’EASPD: www.easpd.eu.

Actualment participem a…

SMARTS Project

El projecte SMARTS (Supporting Me About Rights to Sexuality) és un projecte europeu que treballa vers l’educació i el suport a persones amb discapacitat intel·lectual i/o malaltia mental per:
  1. Promocionar la presa de decisions actives amb suport en contextos de la vida real en el camp de la sexualitat  i
  2. Promoció de la implementació de polítiques i procediments específics de les organitzacions de serveis de suport per abordar millor els problemes de sexualitat.

Publicacions d’interès

Mirant cap a Europa
Formant part de projectes europeus

Necessiteu més informació? Voleu associar-vos per dinamitzar els vostres projectes socials internacionals?

Volem contribuir i encoratjar la participació de les persones amb les que treballem en aquests programes de gestió de coneixement, així com en d’altres programes europeus, i per això  s’ha desenvolupat un servei de suport especialitzat en projectes socieducatius internacionals.

Contacta amb nosaltres